Parijs met D dag 1

12 augustus 2022 - Parijs, Frankrijk

Dag 1 vrijdag 12 aug, 10 uur vertrek uit Den Haag, Deb pikt mij op bij CS met haar hippe Alfa Mito, en rijdt met groot gemak naar Parijs. Enige vertraging bij Antwerpen maar verder rustig op de weg,  rond 15.30 aankomst bij parking Cite de la Musique Vilette, arr 19, vlakbij de ring in Noord, hotel check in; Boeuf Couronne 200 m verderop, daarna Parc Buttes Chaumont met Cava, bugles en pinda-cornuco's.

Rond 17.30 even veel water en siesta in hotel, daarna rond 19.30 metro naar buurt Canal St Martin, metro 5 Porte de Pantin naar Jacques Bonsergent. Lekker italiaans gegeten bij Fuxia, (fuxia.fr) heerlijke linguine met o.a pistachenoten en melanzane parmigiano, pastis ricard en veel water aan kleine ronde bistrotafels. Terug gewandeld langs het kanaal naar het hotel dat was nog wel een stukkie lopen, maar heerlijke zwoele avond. Hotelkamer is klein met raam op de straat, maar koel genoeg, de airco kan helaas niet lager dan 19 graden. Even lauw douchen helpt ook. Bedden heel okee, lekker geslapen. Helaas geen waterkoker, PM voor volgende keer ;)